Program szkolenia informacyjnego z zakresu możliwości udziału polskich przedsiębiorców z sektora MMSP w rynku zamówień publicznych Szwecji i Norwegii

Szanowni Państwo,

w ramach projektu „Zagraniczne zamówienia publiczne w Twojej firmie” 23 lipca br. w godz. 9:00-14:30 odbędzie się szkolenie informacyjne z zakresu możliwości udziału polskich przedsiębiorców z sektora MMŚP w rynku zamówień publicznych Szwecji i Norwegii.

Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej. Zapraszamy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z terenu całej Polski, które planują ekspansję swojej działalności na rynki Europy Północnej.

Szczegółowy program szkolenia publikujemy poniżej:

Program szkolenia w ramach projektu „Zagraniczne zamówienia Publiczne w Twojej firmie”

Przeprowadzenie szkolenia informacyjnego z zakresu możliwości udziału polskich przedsiębiorców z sektora MMŚP w rynku zamówień publicznych Szwecji i Norwegii. 

Prowadzący: Radosław Piontek

 

Szkolenie będzie skupione na praktycznych informacjach i ćwiczeniach – co, jak i kiedy zrobić, aby zdobyć zamówienie w takim zagranicznym przetargu organizowanym przez instytucje w Szwecji i w Norwegii.

  1. Przepisy regulujące udzielanie zamówień publicznych: w Szwecji i w Norwegii (1 godzina szkoleniowa)
    1. Korzyści z zagranicznych zamówień publicznych
    2. Ustawy dotycząca zamówień publicznych w Szwecji i w Norwegii oraz akty wykonawcze
    3. Ogólne zasady udzielania zamówień w Szwecji i w Norwegii

 

  1. Pozyskiwanie informacji o zamówieniach publicznych (1 godziny szkoleniowej)
    1. Gdzie są publikowane ogłoszenia?
    2. W jakim terminie są publikowane, czyli ile wykonawca ma czasu na przygotowanie oferty?
    3. Co zawiera ogłoszenie?
    4. Prezentacja systemu: https://www.government.se/government-policy/public-procurement/
    5. Prezentacja systemu: https://www.doffin.no/en
    6. Ćwiczenie z wyszukiwania interesujących ogłoszeń w Szwecji i w Norwegii

 

  1. Przygotowanie oferty (2,5 godziny szkoleniowe)
    1. Opis przedmiotu zamówienia – czyli Zakres Zadań
    2. Jak czytać Zakres Zadań?
    3. Proces podejmowania decyzji o składaniu oferty
    4. Złożenie oferty
      • Ogólne informacje na temat formy, miejsca i czasu złożenia
      • Zmiana lub wycofanie oferty
    5. Pojęcie oferty częściowej i oferty wariantowej
    6. Oferta
      • Proces tworzenia oferty
      • Jakie dokładnie dokumenty składa wykonawca?
      • Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa
      • Dokumenty potwierdzające spełnienie przez oferowane dostawy/usługi/roboty wymagań zamawiającego
      • Termin związania ofertą
    7. Wadium/gwarancja

 

  1. Proces oceny ofert (0,5 godziny szkoleniowej)
    1. Otwarcie ofert
    2. Kryteria oceny ofert, czyli co zadecyduje o wyborze oferty
    3. Weryfikacja dokumentów w toku oceny ofert
    4. Ocena treści oferty, wyjaśnienia treści oferty
    5. Poprawianie pomyłek
    6. Odrzucenie oferty
    7. Rozstrzygnięcie postępowania
      • Wybór najkorzystniejszej oferty
      • Unieważnienie postępowania

 

  1. Umowy w sprawie zamówienia publicznego (1 godzina szkoleniowa)
    1. Ogólne ustawowe zasady zawierania umów
    2. Co to są Warunki Generalne i Warunki Szczegółowe?
    3. Zabezpieczenie umowy
    4. Odwołanie
      • Od czego można się odwołać w zależności od wartości zamówienia
      • Gdzie i jak wnosi się odwołanie
      • W jakim terminie należy wnieść odwołanie
      • Jaka powinna być treść odwołania
      • Przystąpienie do odwołania
      • Odpowiedź zamawiającego na odwołanie

ZAPRASZAMY!

 

KONTAKT


    Kierownik działu sprzedaży i marketingu

    Konrad Jaśkowiak

    T: +48 506 965 310

    M: k.jaskowiak@wgpr.pl

    Wielkopolska Grupa Prawnicza

    ul. Grudzieniec 64
    60-601 Poznań

    T: + 48 (61) 850 12 33

    F: + 48 (61) 850 11 44

    NIP: 778-143-26-65